Saturday, February 14, 2009

Yahudi Orang Pintar...

Tidak berapa hari lalu rakyat Malaysia melaknat Yahudi, disuruh baikot barang-barang Yahudi, termasuk makanan francais seperti McDonald dan KFC.

Tetapi seperti dalam khutbah yang disampaikan di Masjid Putra PUtrajaya tengah hari jumaat kelmarin (13 Feb 2009) “MAKANAN BERZAT BENTUK UMAT PINTAR” mengatakan bahawa orang yahudi yang selama ini dikata laknat rupanya orang-orang pintar, dan mengusai dunia perniagaan.

Tuan Khatib mengata orang Islam kononnya lemah dan pesimis, akal menjadi lembab dan kuasa fikiran menurun serta gangguan emosi. Katanya keadaan ini berbeza kepada bangsa Yahudi. Mereka memiliki tahap kepintaran melebihi umat Islam.

Selalu sahaja kita ni tak kena, ikut salah tak ikut pun salah. Dulu dikatakan bahawa orang-orang Yahudi dan Nasara tidak akan reda selagi orang-orang Islam tidak mengikut mereka, tidak meniru mereka.

Masalahnya adakah saya yang tak faham atau khutbah itu menyuruh kita mengikut cara hidup dan pemakanan Yahudi?


Macam macam hal politik

Politik yang sedang diperhangatkan di Selangor pada 17 Feb 2009 ialah watak-watak Elizaberh Wong (naked on bed), Datuk Seri Khir Toyo, dan yang belum selesai ialah projek babi 100 juta.

Macam cerita drama bersiri pula, makin panas dan melariskan surat khabar yang semakin mahal harganya itu

Hai entahlah

No comments: